Hej! Vår butik tror att du handlar från

Team

Everyday Design är ett familjeföretag.

Vårt team inkluderar Helena Mattila, mamma och Saara Sorri, dotter.

När Helenas impulsivitet och kreativitet blir överflödig, fungerar den andra teammedlemmen, Saara, som den välbehövliga rösten-av-anledningen. Ingen av dem är speciellt tålmodiga, men det är oftast en nackdel jämfört med snabbhet och effektivitet.

Helena Mattila

Helena Mattila
Helena Mattila

Helena Mattila är grundare, vd och designer av Everyday Design. Hon är jurist och har MBA utbildning. Helt självlärd designer. Hon är väldigt praktiskt inriktad och när hon utformar produkter uppmärksammar hon, på en mycket konkret nivå, till de minsta detaljerna. Dessa detaljer gör produkten användbar i vardagen. Men hon är långt ifrån en tekniskt kunnig person - hon har faktiskt fortfarande inte en smartphone.

Hennes fritid gillar hon att spendera med sin familj och barnbarn. Hon försöker alltid hitta tid för sina vänner och unik konst som ansluter till livskänsla och känsla av gemenskap.

Helena älskar att designa nya produkter. Hon lämnar gärna andra att ta hand om den dagliga verksamheten och koncentrerar sig på att skapa nya produkter och utveckla dem. Inspirationen drivs vanligtvis från hennes vardag. Alla produkter kommer naturligtvis inte att gå till produktionen eftersom det inte finns tillräckligt med utrymme i världen för dem.

Saara Sorri

Helenas yngre dotter, Saara, kom till jobbet i Everyday Design första gången på 90-talet, när hon gick på grundskolan. Som sitt första sommarjobb sorterade hon skruvar för produktpaket. Efter den erfarenheten hjälpte hon till i försäljningsevenemang. Sedan tog hennes studier, arbete och annat liv över och Everyday Design var inte med i bilden. Hon tog examen 2010 som BBA och fortsatte med att arbeta inom HR och rekrytering, men sommaren 2019 kom hon tillbaka till sina rötter och började arbeta i familjeföretaget igen.

Hennes ansvar inkluderar marknadsföring och annan verksamhet inom Everyday Design. Sociala medier är också hennes område, så alla dåliga skämt och suddiga bilder gör hon. I ett litet företag får alla göra allt. Fritid och arbete kan lätt blandas upp för Saara, eftersom hon lätt blir upphetsad över allt, men hennes prioritet i livet är ändå hennes dotter Hanna. Hanna ser till att fritiden tillbringas med familjen och arbetet lämnas i bakgrunden.

Din kundvagn är tom

Villkor

Användarvillkor

Everyday Design Oy
Holkvägen 6
00880 Helsingfors

+358505944340
info(a)everydaydesign.fi
www.everydaydesign.fi
1025251-9

1. Registrering

1.1. För att göra en beställning måste kunden registreras. Vid första beställningen:

a) kunden måste registrera sig i Everyday Design Oy-kundfilen och ge nödvändig information. (Namn, adress, e-post och information om levererade order.)

b) Kunden tillåter Everyday Design Oy att registrera ovanstående information till sin kundfil. Everyday Designs kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

1.2. Kunden måste vara försiktig när han beställer från Everyday Design Oy webbhandel.

2. Giltigheten för en beställning

2.1. Everyday Design Oy och kunden kan kommunicera via e-post, per post eller via telefon. Kunden förbinder sig att hålla ett öga på sitt e-postmeddelande för att märka den inkommande orderbekräftelsen.

2.2. Företagets försäljningsavtal träder i kraft när Everyday Design har skickat en orderbekräftelse.

2.3. Kunden får avbryta hela beställningen eller delar av den innan leveransen. Avbokningen kan göras via e-post, post eller telefon. Leveransen har skett när kunden har fått åtminstone en del av leveransen, eller har fått meddelandet om att varorna är redo att hämtas från postkontoret.

2.4. Efter att kunden har gjort en beställning kan Everyday Design inte ändra avtalets villkor.

3. Priser

3.1. Alla priser inkluderar moms 24%. De aktuella priserna visas på Everyday Design webbhandel. Det aktuella priset visas i euro (EUR).

4. Leverans

4.1. Leveranstiden för varor är cirka en vecka. Leveranstiden bekräftas av en orderbekräftelse.

4.2. Om kunden definitivt behöver få produkten vid ett visst datum måste detta tydligt meddelas till Everyday Design i förväg (till exempel vid beställning). Everyday Design gör sitt bästa för att uppfylla rimliga förväntningar på leveransdatum.

4.3. Om kunden beställer produkter med olika leveranstider levereras hela beställningen enligt den längsta.

4.4. Alla leveranser kommer att ske via Posti, Matkahuolto eller GLS beroende på land och leveransmetod som kund har valt, såvida inget annat har överenskommits mellan kunden och Everyday Design.

5. Betalningsvillkor

5.1 Vi accepterar betalningar via Paypal. Vi accepterar följande kreditkort: Visa, Visa Electron, Mastercard.

Genom att beställa från vår onlinebutik tillåter du oss att registrera all nödvändig information till vår kundfil för att leverera din beställning. Vår kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

6. Returneringar

6.1. Kunden får returnera oanvända varor inom 14 dagar efter mottagandet, exklusive mottagningsdagen. Produkten och dess paket måste vara i samma skick som när kunden fick det.

6.2. Kunden måste ge råd Everyday Design FÖRE han/hon återvänder via e-post, info@everydaydesign.fi för att få ytterligare instruktioner. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (exklusive porto) att returneras omedelbart.

7. Transportskador

7.1. Ibland kan paketen skadas under transporten trots den noggranna förpackningen. Av den anledningen skulle det starkt rekommenderas att kontrollera paketets status på postkontoret medan paketet samlas in. Om paketet skadas under transporten (och även varorna inuti paketet är skadade) gör omedelbart en skadeanmälan på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna en leverans av ny produkt.

8. Krav

8.1. Om kunden får fel produkt eller produkten är skadad etc. måste kunden informera Everyday Design om detta inom rimlig tid via e-post info@everydaydesign.fi. Den felaktiga leveransen kan returneras utan porto enligt Everyday Design-instruktioner (art. 6). Kravet / rådgivningen via e-post måste göras FÖRE returnering. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (inklusive porto) att returneras omgående.

9. Force majeure

9.1. Everyday Design ansvarar inte för om leveransen är försenad eller inte kan göras på grund av faktorer Everyday Design inte har inflytande i. Denna typ av faktorer är krig, katastrof, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, strejk eller andra faktorer som avvärjer Everyday Design-aktiviteter

10. Oenigheter

10.1. Meningsskiljaktigheter orsakade av detta handelsavtal löses enligt finsk lag.