Hej! Vår butik tror att du handlar från

Vanliga frågor

VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar ett svar på din fråga här kan du alltid kontakta vår kundservice via telefon eller e-post.

ORDERING

Har min order registrerats?

När du har gjort ett köp i vår webbutik får du en automatisk orderbekräftelse via din e-post. Ett annat e-postmeddelande för att bekräfta frakten kommer att skickas när beställningen har lämnat vårt lager. Om du inte har fått din beställningsbekräftelse efter köpet, vänligen kontakta oss så vi kontrollerar statusen för den.

Om du har registrerat dig i vår webbutik kan du kontrollera statusen för din beställning under "mina beställningar", när du har loggat in vår webbutik.

LEVERANS

Vad är leveranstiden?

Paket levereras normalt inom 2-3 tre dagar. Posti och Matkahuolto (i Finland) levererar vanligtvis paket inom två arbetsdagar. För internationella beställningar kan leveranstiden vara lite längre beroende på land.

Du får en leveransbekräftelse när din beställning lämnar vårt lager.

Vad är leveranskostnaden?

Leveranskostnader i Finland börjar från 5,90 per beställning.

För internationella beställningar börjar leveranskostnaderna på 9,90 euro.

RETURNERINGAR OCH BYTE

Hur byter eller returnerar jag en produkt?

Våra produkter har 14 dagars utbytes- och returpolicy. Produkten som ska returneras måste vara oanvänd och paketet måste vara säljbart, annars kan retur inte accepteras. Vi uppmuntrar till en ekologisk livsstil och försöker förhindra onödig frakt fram och tillbaka. Kunden är ansvarig för kostnaderna för returen. Om produkten är skadad eller felaktig vid leveransen, ansvarar Everyday Design för returkostnaderna.

LEVERANSFEL

Jag fick en felaktig produkt eller sändningen saknade en produkt. Vad gör jag?

Om du fick en felaktig produkt eller om din leverans saknade något, vänligen meddela oss så snart som möjligt så att vi kan korrigera situationen. Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi mieluiten sähköpostitse, jotta osaamme korjata asian.

Om ditt paket saknar något, kontakta vår kundservice så att vi kan fixa det.

Om du fick fel produkt, vänligen returnera den till oss som kundretur (ingen kostnad för dig). Vi kommer att hantera orderfel snabbt.

ORIKTIGA PRODUKTER

Jag beställde en produkt som är oriktig, vad gör jag?

Om din produkt är felaktig, meddela oss via e-post eller telefon.

Vi skickar antingen en ny produkt, returnerar dina pengar eller om du vill behålla den felaktiga produkten kan vi ge dig en återbetalningskupong för din nästa beställning.

PRODUKTRELATERADE FRÅGOR

Kan jag tvätta jutebagen?

Vi rekommenderar inte maskintvätt av jutebagen eftersom den blir ganska rynkig och plastlamineringens foder kan börja spricka. Vi skulle snarare föreslå mild handtvätt. Det laminerade fodret inuti påsen kan torkas av med en fuktig trasa

Kan jag måla eller spraymåla hållaren?

Ja, det kan du, men du måste först "bryta" ytan på den så att färgen kommer att fastna.

Kommer OULU eller PORVOO-tavlor tillbaks till försäljning?

Dessa produkter är för närvarande bara på projektförsäljning och minsta beställningsbelopp är 50 stycken. Dessa är dock ganska populära fortfarande och vi funderar på att föra dem tillbaka till vår samling med några små förändringar.

Din kundvagn är tom

Villkor

Användarvillkor

Everyday Design Oy
Holkvägen 6
00880 Helsingfors

+358505944340
info(a)everydaydesign.fi
www.everydaydesign.fi
1025251-9

1. Registrering

1.1. För att göra en beställning måste kunden registreras. Vid första beställningen:

a) kunden måste registrera sig i Everyday Design Oy-kundfilen och ge nödvändig information. (Namn, adress, e-post och information om levererade order.)

b) Kunden tillåter Everyday Design Oy att registrera ovanstående information till sin kundfil. Everyday Designs kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

1.2. Kunden måste vara försiktig när han beställer från Everyday Design Oy webbhandel.

2. Giltigheten för en beställning

2.1. Everyday Design Oy och kunden kan kommunicera via e-post, per post eller via telefon. Kunden förbinder sig att hålla ett öga på sitt e-postmeddelande för att märka den inkommande orderbekräftelsen.

2.2. Företagets försäljningsavtal träder i kraft när Everyday Design har skickat en orderbekräftelse.

2.3. Kunden får avbryta hela beställningen eller delar av den innan leveransen. Avbokningen kan göras via e-post, post eller telefon. Leveransen har skett när kunden har fått åtminstone en del av leveransen, eller har fått meddelandet om att varorna är redo att hämtas från postkontoret.

2.4. Efter att kunden har gjort en beställning kan Everyday Design inte ändra avtalets villkor.

3. Priser

3.1. Alla priser inkluderar moms 24%. De aktuella priserna visas på Everyday Design webbhandel. Det aktuella priset visas i euro (EUR).

4. Leverans

4.1. Leveranstiden för varor är cirka en vecka. Leveranstiden bekräftas av en orderbekräftelse.

4.2. Om kunden definitivt behöver få produkten vid ett visst datum måste detta tydligt meddelas till Everyday Design i förväg (till exempel vid beställning). Everyday Design gör sitt bästa för att uppfylla rimliga förväntningar på leveransdatum.

4.3. Om kunden beställer produkter med olika leveranstider levereras hela beställningen enligt den längsta.

4.4. Alla leveranser kommer att ske via Posti, Matkahuolto eller GLS beroende på land och leveransmetod som kund har valt, såvida inget annat har överenskommits mellan kunden och Everyday Design.

5. Betalningsvillkor

5.1 Vi accepterar betalningar via Paypal. Vi accepterar följande kreditkort: Visa, Visa Electron, Mastercard.

Genom att beställa från vår onlinebutik tillåter du oss att registrera all nödvändig information till vår kundfil för att leverera din beställning. Vår kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

6. Returneringar

6.1. Kunden får returnera oanvända varor inom 14 dagar efter mottagandet, exklusive mottagningsdagen. Produkten och dess paket måste vara i samma skick som när kunden fick det.

6.2. Kunden måste ge råd Everyday Design FÖRE han/hon återvänder via e-post, info@everydaydesign.fi för att få ytterligare instruktioner. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (exklusive porto) att returneras omedelbart.

7. Transportskador

7.1. Ibland kan paketen skadas under transporten trots den noggranna förpackningen. Av den anledningen skulle det starkt rekommenderas att kontrollera paketets status på postkontoret medan paketet samlas in. Om paketet skadas under transporten (och även varorna inuti paketet är skadade) gör omedelbart en skadeanmälan på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna en leverans av ny produkt.

8. Krav

8.1. Om kunden får fel produkt eller produkten är skadad etc. måste kunden informera Everyday Design om detta inom rimlig tid via e-post info@everydaydesign.fi. Den felaktiga leveransen kan returneras utan porto enligt Everyday Design-instruktioner (art. 6). Kravet / rådgivningen via e-post måste göras FÖRE returnering. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (inklusive porto) att returneras omgående.

9. Force majeure

9.1. Everyday Design ansvarar inte för om leveransen är försenad eller inte kan göras på grund av faktorer Everyday Design inte har inflytande i. Denna typ av faktorer är krig, katastrof, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, strejk eller andra faktorer som avvärjer Everyday Design-aktiviteter

10. Oenigheter

10.1. Meningsskiljaktigheter orsakade av detta handelsavtal löses enligt finsk lag.