Hej! Vår butik tror att du handlar från

Leveransmetod och kostnad

Frakt och returer

Leveransmetod

Leveranskostnad

Leverans till postkontor eller skåp via Posti

5,90 per beställning (över 100 euro beställningar - gratis leverans i Finland)

Leverans till pick-up eller paket skåp via Matkahuolto (endast i Finland)

5,90 per beställning (över 100 euro beställningar - gratis leverans i Finland)

Hemleverans med Posti (endast i Finland)

11,90 euro per beställning (över 300 euro beställningar - gratis hemleverans i Finland)

Leverans till Sverige eller Tyskland9,90 euro per beställning

Leverans till Danmark, Österrike, Belgien, Tjeckien, Luxemburg, Nederländerna, Polen.

11,90 euro per beställning

Leverans till Frankrike, Spanien, England, Ungern, Irland, Italien, Slovakien.14,90 euro per beställning
Leverans till Bulgarien, Kroatien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien.19,90 euro per beställning
Leverans till Schweiz, Norge, Grekland.29,90 euro per beställning
Leverans till USA, Kanada och Mexico99,90 euro per beställning
Leverans till Japan, Singapore och Sydkorea129,90 euro per beställning
Leverans till Australien och Nya Zeeland199,90 euro per beställning

Leverans till andra länder

Kontakta vår kundtjänst: info(a) everydaydesign.fi

Leverans inom Finland:

• Leverans med Matkahuolto

Din beställning kommer att levereras till Matkahuolto paketupphämtningsplats närmast dig (baserat på din adress) eller så kan du välja hämtningsplats när du beställer.

• Leverans till Posti skåp

Din beställning kommer att levereras till Posti paket skåp närmast dig (baserat på din adress) eller så kan du välja upphämtning när du beställer. Tyvärr kan detta alternativ inte väljas för alla beställningar på grund av storleksgränser. Om det beställda paketet är för stort för skåpet kan ditt paket hämtas från Postis upphämtningsplats.

• Leverans till postkontoret

Din beställning kommer att levereras till postkontor eller hämtningsplats närmast dig (baserat på din adress) eller så kan du välja hämtningsplats när du beställer.

• Hemleverans av Posti

Få din beställning levererad direkt till din dörr.

Leveranstid (inom Finland)

När produkten finns i lager skickas beställningen vanligtvis denna arbetsdag och levereras vanligtvis inom 1-2 dagar.

Leveransmetoder och leveranstider för internationella beställningar

• Leveranser till Sverige, Danmark, Norge, Österrike, Belgien, Tjeckien,  Tyskland, Luxemburg, Nederländerna, Polen,  Frankrike, Spanien, England, Ungern, Irland, Italien, Slovakien, Bulgarien, Kroatien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Schweiz och Grekland

För internationella ordrar är vår logistikpartner GLS. Beställningar kan hämtas vid GLS-paketets hämtningspunkter eller de kommer att levereras till din dörr (beroende på land)

Leveranstid

För internationella beställningar är leveranstiden 2-6 arbetsdagar.

Beställning från andra främmande länder

Om du vill göra en beställning som kommer att levereras till ett annat land, vänligen kontakta vår kundtjänst: info (a) everydaydesign.fi

Generellt

· De beställda varorna kommer att levereras per post. Leveransen kommer att ske inom 2-5 dagar efter beställning, med tanke på lagernivån. Om artikeln inte är tillgänglig kommer kunden att informeras.

· Betalningsmetoden är i förväg.

· Porto kommer att definieras i orderbekräftelsen.

· Eventuella andra kostnader debiteras inte.

· Kopian av fakturan skickas med varorna, förvara den som kvitto på din betalning.

· Kunder under 18 år måste få godkännande av sina föräldrar för beställning.

· Alla priser inkluderar moms.

Returnering

· Kunden har rätt att returnera eller byta ut beställda varor under 14 dagar.

· Produkten som ska returneras måste vara oanvänd och förpackningen måste vara säljbar, annars kan retur inte accepteras. Kunden är ansvarig för kostnaderna för returen. Om produkten är skadad eller felaktig, ansvarar Everyday Design för returkostnaderna.

· Om du vill returnera en produkt, vänligen informera oss via e-post (info (a) everydaydesign.fi) i förväg, så får du ytterligare instruktioner för retur.

Transportskador

· Ibland kan kartongen skadas under transporten trots den noggranna förpackningen. Av den anledningen skulle det starkt rekommenderas att kontrollera paketets status på postkontoret medan paketet samlas in. Om paketet skadas under transporten (och även varorna inuti paketet är skadade) gör omedelbart en skadeanmälan på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna en leverans av ny produkt.

Din kundvagn är tom

Villkor

Användarvillkor

Everyday Design Oy
Holkvägen 6
00880 Helsingfors

+358505944340
info(a)everydaydesign.fi
www.everydaydesign.fi
1025251-9

1. Registrering

1.1. För att göra en beställning måste kunden registreras. Vid första beställningen:

a) kunden måste registrera sig i Everyday Design Oy-kundfilen och ge nödvändig information. (Namn, adress, e-post och information om levererade order.)

b) Kunden tillåter Everyday Design Oy att registrera ovanstående information till sin kundfil. Everyday Designs kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

1.2. Kunden måste vara försiktig när han beställer från Everyday Design Oy webbhandel.

2. Giltigheten för en beställning

2.1. Everyday Design Oy och kunden kan kommunicera via e-post, per post eller via telefon. Kunden förbinder sig att hålla ett öga på sitt e-postmeddelande för att märka den inkommande orderbekräftelsen.

2.2. Företagets försäljningsavtal träder i kraft när Everyday Design har skickat en orderbekräftelse.

2.3. Kunden får avbryta hela beställningen eller delar av den innan leveransen. Avbokningen kan göras via e-post, post eller telefon. Leveransen har skett när kunden har fått åtminstone en del av leveransen, eller har fått meddelandet om att varorna är redo att hämtas från postkontoret.

2.4. Efter att kunden har gjort en beställning kan Everyday Design inte ändra avtalets villkor.

3. Priser

3.1. Alla priser inkluderar moms 24%. De aktuella priserna visas på Everyday Design webbhandel. Det aktuella priset visas i euro (EUR).

4. Leverans

4.1. Leveranstiden för varor är cirka en vecka. Leveranstiden bekräftas av en orderbekräftelse.

4.2. Om kunden definitivt behöver få produkten vid ett visst datum måste detta tydligt meddelas till Everyday Design i förväg (till exempel vid beställning). Everyday Design gör sitt bästa för att uppfylla rimliga förväntningar på leveransdatum.

4.3. Om kunden beställer produkter med olika leveranstider levereras hela beställningen enligt den längsta.

4.4. Alla leveranser kommer att ske via Posti, Matkahuolto eller GLS beroende på land och leveransmetod som kund har valt, såvida inget annat har överenskommits mellan kunden och Everyday Design.

5. Betalningsvillkor

5.1 Vi accepterar betalningar via Paypal. Vi accepterar följande kreditkort: Visa, Visa Electron, Mastercard.

Genom att beställa från vår onlinebutik tillåter du oss att registrera all nödvändig information till vår kundfil för att leverera din beställning. Vår kundinformation är konfidentiell och ges inte till externa partners.

6. Returneringar

6.1. Kunden får returnera oanvända varor inom 14 dagar efter mottagandet, exklusive mottagningsdagen. Produkten och dess paket måste vara i samma skick som när kunden fick det.

6.2. Kunden måste ge råd Everyday Design FÖRE han/hon återvänder via e-post, info@everydaydesign.fi för att få ytterligare instruktioner. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (exklusive porto) att returneras omedelbart.

7. Transportskador

7.1. Ibland kan paketen skadas under transporten trots den noggranna förpackningen. Av den anledningen skulle det starkt rekommenderas att kontrollera paketets status på postkontoret medan paketet samlas in. Om paketet skadas under transporten (och även varorna inuti paketet är skadade) gör omedelbart en skadeanmälan på postkontoret. Kontakta sedan vår kundtjänst för att ordna en leverans av ny produkt.

8. Krav

8.1. Om kunden får fel produkt eller produkten är skadad etc. måste kunden informera Everyday Design om detta inom rimlig tid via e-post info@everydaydesign.fi. Den felaktiga leveransen kan returneras utan porto enligt Everyday Design-instruktioner (art. 6). Kravet / rådgivningen via e-post måste göras FÖRE returnering. När Everyday Design har tagit emot produkten kommer priset på produkten (inklusive porto) att returneras omgående.

9. Force majeure

9.1. Everyday Design ansvarar inte för om leveransen är försenad eller inte kan göras på grund av faktorer Everyday Design inte har inflytande i. Denna typ av faktorer är krig, katastrof, export- eller importförbud, myndighetsbeslut, strejk eller andra faktorer som avvärjer Everyday Design-aktiviteter

10. Oenigheter

10.1. Meningsskiljaktigheter orsakade av detta handelsavtal löses enligt finsk lag.